Oct 12, 2014 RockAddiction Αφιερώματα, ΚΡΙΤΙΚΕΣ, ΝΕΑ 0
Ο κύριος που θα σας παρουσιάσω είναι μια ξεχωριστή περίπτωση κιθαρίστα. Έχει καταφέρει να φτιάξει σχολή χωρίς να ήταν ποτέ ιδιαίτερα υπερηχητικός (όπως ο YngwieMalmsteen), εφευρετικός (όπως ο Eddie Van Halen), συμπαγής (όπως ο Zak Wylde) ή ακριβής (όπως ο Michael Schenker). Αυτό που τον έκανε όμως να ξεχωρίσει ήταν η εκπληκτική του ικανότητα να συνδυάζει όλα τα παραπάνω με εξαιρετική χαλαρότητα σαν να έφτιαχνε τον πρωινό καφέ του, ζωγράφιζε πανέμορφα μελωδικά μέρη σαν να πετάει από άστρο σε άστρο. Βέβαια ότι κατάφερε να δημιουργήσει υποβοηθήθηκε και συντηρήθηκε κατά κύριο λόγο από την οπτική του εικόνα, την φαινομενική persona του, τον δεύτερο εαυτό του τον “Spaceman”. Νομίζω πως αυτος είναι ο πιο σοβαρός λόγος που δεν μπόρεσε ποτέ να ορθοποδήσει ουσιαστικά και μακροπρόθεσμα σε μια solo πορεία μακριά από το συγκρότημα που τον “κατασκεύασε”, τροφοδότησε και ενθάρρυνε για πολύ καιρό, τους KISS.
Όσο και να προσπάθησα να οριοθετήσω την πορεία του και να επιλέξω το πιο επιτυχημένο κομμάτι της μουσικής του πορείας μετά δυσκολίας έφτασα πέρα από την καριέρα που έχτισε μέσα στους KISS και μέσα από τους KISS, (με φωτεινή εξαίρεση από την solo καριέρα του, το πρώτο solo του album το ’87 και το “Trouble Walking” του ‘89). Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να υποβιβάσω την αξία του, όμως πιστεύω ακράδαντα πως ούτε και ο ίδιος κατάφερε ποτέ να απαγκιστρωθεί από αυτή την εικόνα αδικώντας τελικά την μουσική του ικανότητα και δεξιοτεχνία.
Ο Ace πέρασε τα πρώτα χρόνια των 70’sαπό διάφορες μπάντες η τελευταία ήταν οι Mollimo, το 1972 ο κολλητός του φίλος Bob McAdams εντόπισε σε ένα τεύχος του Village Voice μια αγγελία που ένα group ζητούσε lead κιθαρίστα και την έδειξε στον Ace. Και οι δύο βρέθηκαν να πηγαίνουν στην ακρόαση που έγινε μπροστά στα μέλη των Wicked Lester, Paul Stanley (κιθάρα), Gene Simmons (μπάσο) και Peter Criss (drums). Ο Ace πήγε στην ακρόαση φορώντας διαφορετικά αθλητικά παπούτσια (sneakers), ένα κόκκινο και ένα πορτοκαλί και η αλήθεια είναι πως η εικόνα του Ace δεν ήταν και πολύ θελκτική. Μπήκε μέσα με ένα ειρωνικό υφάκι, και ενώ οι Simmons και Stanley μιλούσαν ακόμα με τον προηγούμενο υποψήφιο τον Bob Kulick, αυτός όμως άρχισε να παίζει για να ζεστάνει τα δάχτυλα του. Οι Simmons και Stanley τον απείλησαν να θα τον πετάξουν έξω, όμως μόλις πρόσεξαν τα παράταιρα παπούτσια αποφάσισαν να του δώσουν μια ευκαιρία. Αυτά που άκουγαν από τον υποψήφιο κιθαρίστα, τους άρεσαν και κατέληξαν να μιλάνε μεταξύ τους μέχρι που οι τρεις τους, Simmons, Stanley και Frehley άρχιζαν να παίζουν μαζί το “Deuce”. Το ξέφρενο solo του Ace τελικά τους έπεισε πως αυτός ο τύπος μπροστά τους ήταν ο κατάλληλος κιθαρίστας που έψαχναν. Τρεις εβδομάδες μετά την ακρόαση τα μέλη έχρισαν τον Ace Frehley ως τον βασικό τους κιθαρίστα. Τον Ιανουάριο του 1973 οι Wicked Lester άλλαξαν το όνομά τους σε KISS, ο Frehley έφτιαξε και το χαρακτηριστικό λογότυπο του συγκροτήματος με τα διπλά κεραυνοειδή “SS”. Το συγκρότημα εμφανίζεται βαμμένο στις ζωντανές εμφανίσεις του και ο Ace ζωγραφίζει αστέρια στο πρόσωπό του, περνώντας ο καιρός το συγκρότημα καταλήγει στην βαμμένη εμφάνισή του και το κάθε μέλος υιοθετεί μια persona για την σκηνική του παρουσία, έτσι ο Ace καταλήγει να γίνει ο “Space Ace” και αργότερα ο “Spaceman”.
Ο δρόμος είναι δύσκολος και βρίσκει το συγκρότημα να παίζει σε άδεια clubs, ο Ace αναγκάζεται εκείνη την περίοδο να δουλέψει ως ταξιτζής μερικής απασχόλησης για να μπορέσει να πληρώνει κανέναν λογαριασμό. Το Σεπτέμβριο του 1973 τα πράματα δείχνουν να παίρνουν άλλη τροπή μιας και οι KISS αρχίζουν να λαμβάνουν μισθό από το νέο manager τους τον Bill Aucoin, $75 την εβδομάδα για το κάθε μέλος, αυτό έδωσε στον Ace την πολυτέλεια να παραιτηθεί από την δουλειά του.
Το 1978 το κάθε μέλος του σχήματος κυκλοφόρησε έναν προσωπικό δίσκο κάτω από την επωνυμία των KISS βέβαια, ο δίσκος του Ace σημείωσε τις υψηλότερες πωλήσεις από τους υπόλοιπους τρεις. Μάλιστα το μοναδικό single του δίσκου το “New York Groove” (μια σύνθεση του Russ Ballard που πρώτο-κυκλοφόρησε από το Βρετανικό Glam Rock σχήμα των Hello) ανέβηκε στην θέση #13 του Αμερικανικού Billboard 100.
Ο Ace ξεκίνησε να καταστρώνει και να υλοποιεί σχέδια που αφορούσαν την προσωπική του καριέρα πότε κάτω από το όνομα Frehley’s Comet και πότε κάτω από το δικό του όνομα. Η μοναδική επαφή που υπήρξε με τους πρώην συνεργάτες του ήταν με τον πρώην drummer των KISS, Peter Criss όταν ο ένας προσέφερε στον άλλο τις υπηρεσίες του ως κιθαρίστας και drummer αντίστοιχα, άλλωστε ο Ace πάντοτε διατηρούσε καλές σχέσεις με τον Peter. Οπότε καταλήγουν σε μια κοινή περιοδεία με τα προσωπικά τους μουσικά σχήματα κάτω από την επωνυμία Bad Boys Tour το 1995.