Mar 05, 2015 RockAddiction Αφιερώματα, ΚΡΙΤΙΚΕΣ, ΝΕΑ 0
Οι Νότιες πολιτείες της Αμερικής, περισσότερο από κάθε άλλη περιοχή αυτής της αχανής ηπείρου, φημίζονται για την παράδοση τους και για τις βαθιά απλωμένες ρίζες μέσα στη σύγχρονη παγκοσμία μουσική σκηνή. Εκεί όπου η βαθιά πιστή στα αμερικανικά ιδεώδη, την αγάπη για την ελευθερία για την ανεξαρτησία και το Αμερικανικό όνειρο, εκεί λοιπόν ζυμώθηκε και γεννήθηκε το Southern Rock.
Αρχικά μουσικά υπήρξε το Country, το Gospel, το Rock ‘N’ Roll και το Blues, πολιτείες όπως το Texas, Alabama, Georgia, Florida, Louisiana, Mississippi, Tennessee έμειναν στη ιστορία για την γέννηση του Southern Rock.
Έτσι δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι από το Νότο ξεπετάχτηκαν εκατοντάδες καλλιτέχνες (μουσικοί, συνθέτες ή ερμηνευτές) που τέθηκαν επικεφαλής στα μουσικά δρώμενα του Southern, κουβαλώντας στις πλάτες τους μια μουσική παράδοση δεκάδων χρόνων. Έτσι λοιπόν φίλοι μου, παρουσιάστηκαν πολλά τοπικά σχήματα σαν μανιτάρια στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όπου έπαιζαν άγριο και σκληρό Rock ‘N’ Roll με πολλά στοιχεία και από την Country μουσική. Αυτές οι νέες ομάδες μουσικών έμελλε ν’ απασχολήσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα το παγκόσμιο μουσικό στερέωμα με τις δισκογραφικές τους δουλειές.
Θέλω να πιστεύω πως το Southern Rock έχει παρά πολλούς θαυμαστές στη χώρα μας κι αρκετούς φανατικούς, γνήσιους οπαδούς, έτσι λοιπόν αποφάσισα να κάνω αυτό το μικρό αφιέρωμα. Βέβαια λόγο χώρου, είναι αδύνατον να επεκταθούμε σε λεπτομέρειες γύρω από αυτή τη μοναδική μουσική σκηνή ή τα συγκροτήματα που θα παρουσιαστούν εδώ. Γι’ αυτό θεωρήστε αυτό το αφιέρωμα σαν μια απαραίτητη αναφορά σε σπουδαία σχήματα της μουσικής του Νότου, από γνωστούς και άγνωστους μουσικούς.
Πρέπει να ομολογήσω ότι ποτέ δεν κατάλαβα την τόσο δυναμική ταύτιση του Έλληνα Rocker με το Southern Rock. Το μεγαλύτερο ποσοστό ταύτισης νομίζω πως βρίσκετε στη μουσική και μόνο, πάντως η Ελλάδα είναι μια από τις ελάχιστες Ευρωπαϊκές χώρες που είναι τόσο δεμένη με τη μουσική του Νότου. Όλα σχεδόν τα τραγούδια του Southern είναι classic στα διάφορα αυθεντικά Rock clubs και στο καλό γνήσιο ραδιόφωνο έχουν συχνό air-play. Απλά το Southern Rock, είναι το γνήσιο Rock που σε ταξιδεύει, αυτή η μουσική κάνει το μυαλό όλων όσων την ακούν να ταξιδεύει.
Με το ένα πόδι στην Country και το άλλο στο Rock, έχουμε ένα μουσικό κράμα με φήμη και δημοτικότητα ισχυρή ακόμα και στις μέρες μας, το Rock του Νότου. Η λέξη που χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τη συγκεκριμένη μουσική και τους οπαδούς αυτής, είναι απλά η λέξη rebel, δηλαδή η ζωή του δρόμου του πραγματικού biker και όχι του δήθεν που πήρε μια Harley για κοινωνικό status και μόνο. Αλήθεια όμως φίλοι μου, πόσοι από τους τσοπεράδες που πήγαν το 2012 να πάρουν τους Skynyrd από το αεροδρόμιο της Αθήνας για συνοδεία, ξέρουν ή έχουν ακούσει πραγματικά πάνω από 2-3 τραγούδια τους.
Το Southern Rock είναι ένα είδος της Rock μουσικής, που αναπτύχθηκε στις Νότιες Πολιτείες της Αμερικής, από το Rock & Roll, την Country και το Blues και εστιάζεται γενικά στην ηλεκτρική κιθάρα και τα φωνητικά. Αν και είναι άγνωστο από όπου προήρθε ο όρος Southern Rock, πάντως πολλοί Νότιοι μουσικοί αισθάνονται ότι είναι σημαντικοί παράγοντες για την ανάπτυξη του Southern Rock.
Η προέλευση… πολλοί μουσικοί από το πρώτο κύμα της δεκαετίας του ’50 από το Rock & Roll, όπως οι Bo Diddley, Elvis Presley, Little Richard, Buddy Holly και Jerry Lee Lewis χαιρετίστηκαν από το Νότο ή χρησιμοποίησαν το Νότο για να κάνουν καριέρα, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι όλοι τους είναι Νότιοι στην καταγωγή. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 σχήματα όπως οι Byrd, Canned Heat, Creedence Clearwater Revival ή οι Band αναβίωσαν το ενδιαφέρον για τις ρίζες της Rock μουσικής με πολλά Νότια Country θέματα στους δίσκους τους.
Έτσι όπως ήταν αναμενόμενο το Southern Rock άντλησε πολλά στοιχεία από το Blues Rock στα τέλη της δεκαετίας του ’60, το Honky Tonk και το Bakersfield Country, δημιουργώντας ένα εκρηκτικό σκληρό ηλεκτρικό μίγμα. Το Southern Rock πρόσφερε στοιχειά ανάπτυξης και στην κλασική Country μουσική, έφερε νέο κοινό (Rock) μαζί του, καθώς και από την επιλογή του ρεπερτορίου και από την τεχνική στα όργανα (slide guitar).
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, τα Southern Rock συγκροτήματα σχηματίζουν ένα σημαντικό μέρος του Αμερικανικού Rock. Η δεκαετία του ’70 θεωρείτε άλλωστε, ως η κορυφή της δημοτικότητας για το Southern Rock, η σημαία του Νότου ήταν ψηλά στον ιστό της. Αρχές της δεκαετίας του ’70 προβάλει λοιπόν, με αρκετή μουσική καθαρότητα ένα νέο ρεύμα-κίνημα που ωρίμασε μέσα από πολλά Νότια σχήματα. Ήταν μια επιτυχημένη τάση, να κάνουν μουσική που ν’ αναγνωρίζεται ακόμη ως Country στο περιεχόμενο και σε ορισμένες μουσικές μορφές, αλλά η οποία να είναι καινούργια, τροφοδοτημένη από εμπειρίες (Rock) που πλέον αποτελούσε ήδη μέρος της Αμερικανικής μουσικής.
Χρονολογικά το πρώτο Southern Rock σχήμα θεωρείτε ότι ήταν το συγκρότημα των Allman Brothers Band, παίρνοντας την ένταση των Cream και των Grateful Dead, μένουν πιο κοντά στο Rock, στο Blues και στις ρίζες της Country.
Ακολούθησαν λίγο αργότερα οι Lynyrd Skynyrd (το αστέρι του Νότου), οι οποίοι έπαιξαν βαρύτερα και πιο δυνατά από τους Allman. Στη συνέχεια οι Skynyrd, θέτουν τις βάσεις για όλα τα Νότια Rock συγκροτήματα που θα ακλουθούσαν. Οι Skynyrd είχαν τρεις κιθαρίστες να τους οδηγούν, είχαν επίσης τον εκπληκτικό τραγουδιστή το Ronnie Van Zant, ο οποίος ήταν σε θέση να λιώσει την παραδοσιακή μουσική με το σύγχρονο Rock ‘Ν’ Roll, αλλά είχε και άλλο ένα δώρο, τους διορατικούς στίχους του.
Τα συγκροτήματα που ακολούθησαν μετά τους Lynyrd Skynyrd, συχνά τους έλειπε ένας τραγουδιστής στο ανάστημα του Ronnie, αλλά ήταν σε θέση όμως να αναπαράγουν βαριά Southern Rock-Boogie τραγούδια. Πολλά συγκροτήματα πήραν τη μουσική πιο κοντά στη Country ή στις ρίζες του Blues, ενώ άλλα συγκροτήματα ανάπτυξαν μια εξειδικευμένη αυτοσχεδιαστική τεχνική. Παρόλα αυτά ο κυρίαρχος ήχος του Southern Rock ήταν και το πάντρεμα αρκετών μουσικών ειδών που το έκανε ξεχωριστό. Συγκροτήματα όπως οι Atlanta Rhythm Section, Redbone, ZZ Top, 38 Special, Outlaws, Molly Hatchet, Blackfoot, Point Blank, Black Oak Arkansas, Alabama, Pure Prairie League, Amazing Rhythm Aces, Charlie Daniels Band, Johnny Van Zant, Missouri, Marshall Tucker Band… είχαν πολλά διαφορετικά και ετερόκλιτα μερικές φόρες μουσικά είδη μέσα στις δισκογραφικές δουλειές τους. Στις πρώτες μέρες του Southern, όλα τα συγκροτήματα είχαν σε γενικές γραμμές το ίδιο μουσικό μοτίβο και φυσικά την ίδια θεματολογία, αυτό άλλωστε φαίνεται καθαρά αν συγκρίνουμε τους πρώτους δίσκους καθενός απ’ αυτούς. Μέσα στο ευρύ μουσικό φάσμα του Southern υπήρχαν βέβαια και σχήματα που κατά καιρούς ξεπερνούσαν το αρχικό τους στυλ. Πάντως και στις εποχές της μουσικής αναζήτησης, τα συγκροτήματα δεν ξέχασαν τις ρίζες τους ούτε άλλαξαν ολοκληρωτικά το στυλ τους και συνέχισαν να διατηρούν τον ήχο, που ακόμα και σήμερα ορίζει και χαρακτηρίζει το Southern Rock. Δηλαδή, τη συγκεκριμένη τεχνική στα solos και τη συγκεκριμένη φωνητική ερμηνεία. Ας μη ξεχνάμε όμως και την εισβολή του Hard Rock στο Νότο που έφερε μαζί της και κάποια Ευρωπαϊκά και Βόρειο-Αμερικάνικα στοιχεία, που υιοθετήθηκαν από αρκετά σχήματα και έτσι είχαμε συγκροτήματα με πιο Hard Southern Rock ήχο.
Εδώ όμως πρέπει να γίνει μια διευκρίνηση σχετικά με τις υποτιθέμενες «ρατσιστικές» τάσεις των μουσικών του South. Οι μουσικοί που απαρτίζουν τα Νότια σχήματα λατρεύουν το Blues όσο και την Country, ήταν λοιπόν φύση αδύνατον να είναι ρατσιστές, τη στιγμή μάλιστα που τα συγκροτήματα στην σύνθεση τους φιλοξενούσαν νέγρους μουσικούς. Εν ολίγοις, το Southern Rock είναι τόσο Country όσο και Blues, ο μουσικός είναι πάντοτε υπεράνω μικροαστικών ταμπού και κοινωνικών ή άλλων διακρίσεων. Σε καμιά περίπτωση όμως η μουσική δεν χώρισε ανθρώπους, αντίθετα τους ένωσε, τώρα το τι πιστεύουν ή το τι έκαναν πολλοί χαζό-ηλίθιοι Αμερικανοί πολίτες που δεν συμφωνούσαν με την Rock μουσική σαν κίνημα, είναι κάτι που δεν θα το αναλύσω.
Τελικά, το Southern Rock κέρδισε δημοτικότητα και πέρα από το Αμερικανικό Νότο, έγινε γνωστό και έχει γνησίους σκληρό-πυρηνικούς οπαδούς σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.
Ανάμεσα στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και στις αρχές της δεκαετίας του ’80 το Southern Rock φαίνεται να είναι ένα φαινόμενο ακόμη ζωντανό και σε θέση να κατακτήσει ακόμη πλατύτερο χώρο στο μουσικό πανόραμα, όχι μόνο το αμερικανικό αλλά και το ευρωπαϊκό… και όχι μόνο.
Το είδος άρχισε να σβήνει δυστυχώς προς τα τέλη της δεκαετίας του ’80, μετά από τους Molly Hatchet, τους Marshall Tucker Band, τους Blackfoot και τους 38 Special που γνώρισαν μια σειρά από επιτυχίες. Εκείνη την εποχή, οι δισκογραφικές εταιρίες πλάσαραν μόνο ελαφριά, κούφια, χαζή, ηλίθια pop μουσική και το Southern Rock δεν είχε θέση μέσα σε μια τέτοια αποχαυνωτική κατάσταση.
Το πνεύμα της μουσικής έζησε κάπως και στη δεκαετία του ’90 με κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις παλιών και νέων σχημάτων που προσπάθησαν σε εντελώς αντίξοες συνθήκες αφού το ηλίθιο grunge/ alternative Rock τα είχε σκοτώσει όλα. Με χαρά μου βλέπω όμως πως τα τελευταία χρόνια αρχίζει να αναβιώνει κάπως σιγά-σιγά.
Το Νότιο Rock πολλοί το αγάπησαν, ενώ υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες που το υπηρετούν ακόμα και σήμερα, αλλά λείπει το μεγάλο όνομα που θα εκτινάξει τη δημοτικότητα του και πάλι στα ύψη. Ονόματα όπως οι Southern Rock Allstars, οι Kentucky Headhunters, οι Van Zant, οι Gov’t Mule, οι Drive-By Tuckers, οι Hogjow, ή οι Gator Country, θέλουν αλλά… δεν μπορούν δυστυχώς να κάνουν τι μεγάλη διαφορά.
Πιστεύω, πως κάποια στιγμή θα ξανά έρθει όμως η ώρα που το Southern Rock θα ξαναπάρει πρωτοβουλία, η σημαία του Νότου θα αρχίσει να ξεδιπλώνετε για άλλη μια φορά στον ιστό της και θα αρχίσει να κυματίζει γι’ άλλη μια φορά ξανά περήφανα.
ΤΡΑΓΙΚΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ
Δυστυχώς, όμως οι τραγικές απώλειες σε ανθρώπινο δυναμικό (μουσικούς), από τον χώρο του Southern Rock είναι αρκετός και έχει στοιχήσει σε πολλά συγκροτήματα, πιστέψτε με φίλοι μου πως αυτός ο κατάλογος είναι αρκετά μακρύς. Φυσικά δεν θ’ αναφέρω όλα τα τραγικά γεγονότα αλλά μόνο ενδεικτικά μερικά, έτσι για να πάρετε μια ιδέα.
29-Οκτωβρίου-1971
Ο κιθαρίστας Duane Allman των Hourglass, Boz Scaggs και ασφαλώς των Allman Brothers, σκοτώνεται σε ατύχημα με την μηχανή του σε ηλικία 24 ετών, δυο τετράγωνα μακριά από το σπίτι του.
11-Νοεμβρίου-1972
Ο μπασίστας των Allman Brothers Band, Berry Oakley σκοτώνεται σε παρόμοιο ατύχημα πάλι με μοτοσυκλέτα (όπως ο Duane Allman), στην ιδια περιοχή.
20-Οκτωβρίου-1977
Τα μέλη των Lynyrd Skynyrd, Ronnie Van Zant και Steve Gaines βρίσκονταν μαζί τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας στο ειδικά ναυλωμένο αεροπλάνο που τους μετέφερε από το Greenville της South Carolina για μια εμφάνιση στο Baton Rouge της Louisiana. Το αεροπλάνο έμεινε από καύσιμα πάνω από το Gillsburg του Mississippi, με αποτέλεσμα να πέσει και να σκοτωθούν 6 από τους επιβαίνοντες.
28-Απριλίου-1980
Σκοτώνεται σε τροχαίο ο μπασίστας των Marshall Tucker Band, Tommy Caldwell.
10-Μαρτίου-2005
Ο Danny Joe Brown τραγουδιστής των Molly Hatchet, πεθαίνει από νεφρική ανεπάρκεια λόγω του διαβήτη που είχε από 19 χρονών.
Ας αφήσουμε τα δυσάρεστα όμως…
100+1 BEST SOUTHERN ROCK ALBUMS
Καιρός όμως να δούμε και κάποια προτεινόμενα albums, σε τυχαία σειρά βέβαια. Έχουμε και λέμε, πάρτε μια βαθιά ανάσα και πάμε στα απέραντα βαθιά λιβάδια του Νότου, η φύση με τα βουνά και τα ποτάμια, καθώς και το κλασικό ηλιοβασίλεμα στο Νότο αποτελούν κοινό παρανομαστή σε όλα τα σχήματα, που το χρησιμοποίησαν σαν μουσικό φόντο. Επέλεξα για μεγαλύτερη ποικιλία και γνωστά και άγνωστα σχήματα του Νότιου σκληρού Rock.
Πάρτε λοιπόν μαζί σας μπύρες ή ουίσκι… άντε και καλό σας ταξίδι.
01. LYNYRD SKYNYRD – Second Helping (1974)
02. MOLLY HATCHET – Molly Hatchet (1978)
03. OUTLAWS – Hurry Sundown (1977)
04. MISSOURI – Missouri (1977)
05. BLACKFOOT – Marauder (1981)
06. 38 SPECIAL – Wild-Eyed Southern Boys (1981)
07. ALLMAN BROTHERS BAND – Brothers And Sisters (1973)
08. MARSHALL TUCKER BAND – Searchin’ For A Rainbow (1975)
09. ALABAMA – Mountain Music (1982)
10. POINT BLANK – Airplay (1979)
11. ZZ TOP – First Album (1980)
12. JOHNNY VAN ZANT – No More Dirty Deals (1980)
13. CHARLIE DANIELS BAND – Million Mile Reflections (1979)
14. PURE PRAIRIE LEAGUE – Pure Prairie League (1972)
15. BLACK OAK ARKANSAS – Black Oak Arkansas (1971)
16. DOOBIE BROTHERS – The Doobie Brothers (1971)
17. HENRY PAUL BAND – Grey Ghost (1979)
18. SOUTHERN ROCK ALLSTARS – Crazy Again (2001)
19. DOC HOLLIDAY – Doc Holliday Rides Again… (1981)
20. DANNY JOE BROWN – Danny Joe Brown Band (1981)
21. HANK WILLIAMS, JR. – Rowdy (1981)
22. ALLEN COLLINS BAND – Here, There & Back (1983)
23. FIREFALL – Élan (1978)
24. TOBY BEAU – Toby Beau (1978)
25. BYRDS – Sweetheart Of The Rodeo (1968)
26. AMAZING RHYTHM ACES – The Amazing Rhythm Aces (1979)
27. STILLWATER – Stillwater (1977)
28. KENTUCKY HEADHUNTERS – Electric Barnyard (1991)
29. ATLANTA RHYTHM SECTION – Third Annual Pipe Dream (1974)
30. GRINDERSWITCH – Honest To Goodness (1974)
31. HEARTSFIELD – Heartsfield (1973)
32. NANTUCKET – Nantucket (1978)
33. LES DUDEK – Gypsy Ride (1981)
34. VAN ZANT – Brother To Brother (1998)
35. DICKEY BETTS BAND – Pattern Disruptive (1988)
36. ROSSINGTON COLLINS BAND – Anytime, Anyplace, Anywhere (1980)
37. DAVE CHASTAIN BAND – Rockin’ Roulette (1980)
38. ERIC QUINCY TATE – EQT (1975)
39. MCGUFFEY LANE – McGuffey Lane (1980)
40. RUBY STARR – Smokey Places (1977)
41. FLYING BURRITO BROS – Flying Again (1975)
42. GOV’T MULE – Déjà Voodoo (2008)
43. HYDRA – Hydra (1974)
44. OKLAHOMA – Oklahoma (1977)
45. COWBOY – 5’ll Getcha Ten (1971)
46. MOSE JONES – Get Right (1974)
47. BANDERA – Knights (1981)
48. DELTA REBELS – Down in the Dirt (1989)
49. FOUR HORSEMEN – Nobody Said It Was Easy (1991)
50. DRIVE-BY TRUCKERS – Southern Rock Opera (2001)
51. SEA LEVEL – Cats On The Coast (1977)
52. GREGG ALLMAN – Laid Back (1973)
53. DUANE ALLMAN – An Anthology (1972)
54. WARREN HAYNES – Tales Of Ordinary Madness (1993)
55. BOZ SCAGGS – Boz Scaggs (1969)
56. RUSTY WIER – Rusty Wier (1976)
57. WINTERS BROTHERS BAND – Winters Brothers Band (1977)
58. DON NIX – Living By The Days (1971)
59. GLADSTONE – …From Down Home In Tyler, Texas USA (1972)
60. COOPER BROTHERS – Cooper Brothers (1978)
61. HOODOO RHYTHM DEVILS – Barbeque Of Deville (1972)
62. HIGH COTTON – High Cotton (1975)
63. AMERICAN FLYER – American Flyer (1976)
64. BEAVERTEETH – Beaverteeth (1977)
65. STEVE GAINES – One In The Sun (1988)
66. NEW RIDERS OF THE PURPLE SAGE – The Adventures Of Panama Red (1973)
67. ALIAS – Contraband (1979)
68. ROSSINGTON – Returned To The Scene Of The Crime (1986)
69. ARTIMUS PYLE BAND – A.P.B. (1982)
70. CHARLIE DANIELS – Charlie Daniels (1971)
71. RAGING SLAB – Raging Slab (1989)
72. DAISY DILLMAN BAND – The Daisy Dillman Band (1977)
73. SAILCAT – Motorcycle Mama (1972)
74. BAREFOOT JERRY – Watchin’ TV (1974)
75. FREE BEER – Highway Robbery (1975)
76. SWALLOW – Out Of The Nest (1972)
77. GHOSTRIDERS – Ghostriders (1981)
78. MAMA’S PRIDE – Mama’s Pride (1975)
79. GREEZY WHEELS – Radio Radials (1976)
80. MASON PROFFIT – Wanted! Mason Proffit (1970)
81. ALAMO – Alamo (1971)
82. PORK & THE HAVANA DUCKS – Pork & The Havana Ducks (1978)
83. POTLIQUOR – Louisiana Rock and Roll (1972)
84. BLACKHORSE – Blackhorse (1979)
85. POCO – Poco (1970)
86. TRAVIS WAMMACK – Not For Sale (1975)
87. WET WILLIE – Wet Willie (1971)
88. SWETHOG – Swethog (1971)
89. JACKSON HIGHWAY – Jackson Highway (1980)
90. HOGJAW – Devil In The Details (2008)
91. YANCY DERRINGER – Openers (1975)
92. COODER BROWNE – Cooder Browne (1978)
93. TWO GUNS – Balls Out (1979)
94. GEORGE HATCHER BAND – Dry Run (1976)
95. FOOLS GOLD – Fools Gold (1976)
96. BILL LYERLY BAND – Prodigal Son (1982)
97. BOYS IN THE BUNKHOUSE – The Boys In The Bunkhouse (1977)
98. GATOR COUNTRY – Gator Country Live (2008)
99. CHEROKEE – Cherokee (1971)
100. CALICO – Calico (1975)
ΥΓ. Αν θέλετε μπείτε εδώ για να δείτε και τις φωτογραφίες των εξωφύλλων…
http://rateyourmusic.com/list/louiskiss/100_1_best_southern_rock_albums___/
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Ας δούμε όμως τώρα κλείνοντας αυτό το άρθρο, τι λένε ενδεικτικά μερικοί από τους καλλιτέχνες του Νότου για το ίδιο το Southern Rock σαν μουσική.
“It was the Allman Brothers Band which is kind of a Blues band, Lynyrd Skynyrd which is a pure Rock band, and Marshall Tucker Band which was kind of a Country sort of a band. And us, which were lost out in the ozone somewhere. I think basically where the cohesiveness came was that most of the people that were involved in it all came from the same type background. About the same type financial background, the same type of educational background and social background. We had a close camaraderie with each other.”
CHARLIE DANIELS (CHARLIE DANIELS BAND)
“I don’t know who came up with that (term). Some journalist somewhere, I think. Somebody in the record business or somebody in the retail business. Somebody that worked at Tower Records or something just gave us a slot, but it wasn’t any of us.”
GREGG ALLMAN (ALLMAN BROTHERS BAND)
“We got labeled that, being as we’re from the South, maybe Southern bands or Southern Rock bands have a reputation for being rowdy, too. In those early days we had a very big reputation for being a real rowdy band. But it could be the lyrics. It just seems to me like there’s more truth in the lyrics of Southern music. That’s one of things that make Skynyrd famous, to me… truth, real life stories like “Three Steps” and “That Smell”. To me the lyrics are more down to earth, and they’re more genuine than a lot of stuff, you know?”
BILLY POWELL (LYNYRD SKYNYRD)
“Obviously the influences were the Blues, but for a new generation and a different twist on the music, they kind of redefined these stories. They were stories from the South, and there was an intrigue. Whether you lived in New England or whether you lived on the West Cost, or wherever, you heard these stories about swamps and snakes and gators and drinking. It was almost like reading Zane Gray novel. Wow, what a cool place this is or what a strange place this is. You don’t want to go down there. These stories have been told a million times, but they all of a sudden came into the mainstream of rock music and people heard ’em on the radio.”
JEFF CARLISI (38 SPECIAL)
“I’ve always felt that we just played really good Rock ‘n’ Roll music, and we just happened to live in the South. I think a lot of us felt that way, that’s a label that was stuck on us, we didn’t put it on ourselves.”
HUGHIE THOMASSON (OUTLAWS, LYNYRD SKYNYRD)
“Originally when that term was used it made all the sense in the world because all the bands that you’d heard of and that had made it were either from the North like in New York, specifically, or out in California. Any Southern bands that made it, they always made ’em move from down this way up to New York or out West. It’s like they were ashamed of being from the South. I think Duane Allman actually was just like, ‘No, we’re not going to do that shit’. He just, once again, stuck by his guns, and it resulted in making a whole new genre, basically.”
ALLEN WOODY (ALLMAN BROTHERS BAND, GOV’T MULE)
“We obviously got put in the Southern Rock frame, but we’re always sort of looked at ourselves as just being an American Rock ‘n’ Roll band.”
DONNIE VAN ZANT (38 SPECIAL)
“I feel that some people have more of a stereotypical image of it. Of the Confederate flag waving, cowboy hat wearing, more redneck kind of bands, of having that image. But overall, I’m proud of it, today, the term, and I’m proud to be associated with it. The emphasis is on good songs, if you look at what it is to grow up in the South, the family values, the spiritual side… the Bible Belt is part of our heritage, interracial interaction, the black culture, the love of the land… all those things make it what it was and what is still is.”
JIMMY HALL (WET WILLIE)
“I don’t care if somebody wants to say I’m Southern Rock, I’m proud of that. But to me there’s only two kinds of music, and that’s good and bad, honest and fabricated.”
DRU LOMBAR (GRINDERSWITCH)
“It’s like saying that because you’re from the South you sound a certain way, which in some cases is true. But it’s like saying that everyone from Seattle sounds the same, and that’s definitely not true because Jimi Hendrix is from Seattle and so is Kurt Cobain.”
WARREN HAYNES (ALLMAN BROTHERS BAND, GOV’T MULE)
Louis Kostopoulos (http://heavy-southern.blogspot.gr)